joi, 20 septembrie 2012

Religie, da cum sa nu?

Peste tot auzi eternele cuvinte " Dumnezeu a vrut". Ok, eu imi pun simpla intrebare, daca Dumnezo a vrut, de ce multi oameni sufera de foame? sau de ce ne rugam sa avem paine a doua zi, chiar daca stim clar ca nu o sa pice din cer?
Raspunsul e simplu, omul tot timpul a avut nevoie de a crede in ceva, precum Egiptul antic credea in zeul suprem Ra, sau grecii in Zeus. Asa simt nevoia credinciosii din ziua de astazi sa creada in Dumnezeu si sa se duca cu ultimii bani de paine sa ii bage in buzunarul popii sau al cantaretilor (prin acatiste sau cutia milei) si sa creada ca o sa le pice din nori un sac de bani care sa il imparta in stanga si dreapta pe toate rahaturile.
O alta problema a persoanelor religioase este cea a " ba sunt credincios, sunt cu Dumnezeu pan' la sfarsit". Dar de ce nu respecta dogmele din cartea cu povesti numita Biblie? Toti mint, toti fura, toti inseala, dar sunt credinciosi.
Permanent se fac reprosuri din partea BOR prin care ni se spune ca nu am ajutat Biserica destul de mult. Pai scuze, muncesc de la 16 ani si inca nu am masina, dar slujitorii domnului au Lexus sau mai stiu eu ce masina care costa peste 90.000 euro, eu inca traiesc pe banii alor mei si nu am casa mea de 3 etaje si lista poate continua.
In concluzie, exact cum spunea si George Carlin, religia a convins oamenii ca exista un om invizibil care traieste in cer, care masoara tot ceea ce faci in fiecare minut din fiecare zi. Si omul invizibil are o lista de zece lucruri specifice pe care nu vrea sa le faci, si dacă faci oricare dintre aceste lucruri, el te va trimite  intr-un loc special, de arsuri si de foc, fum si tortură, de a trai vesnic in chin, si să suferi, si să arzi, si sa  tipi pana la sfârsitul timpului. Dar el te iubeste. El te iubeste si are nevoie de bani.

Niciun comentariu: