joi, 27 septembrie 2012

Clasa 0: viitorii intelectuali sau capsunari?

Tot auzim in ultima perioada, ba pe la tv, radio sau presa scrisa (fie ea online sau print) despre "marile" idei gandite chiar de politicienii care au ajuns din fie ce motive pe scaunul de ministru al educatiei.
De cand am inceput sa deschid un pic ochii si rotitele mele au inceput sa se roteasca din ce in ce mai repede mi-am dat seama ce inseamna legea educatiei pentru elevi.
De fiecare data cand apare un om cu scaunul la picioare, nu la cap, cum schimba legea si ameteste tinerii elevi.
Din categoria ametitii educati fac parte si eu cu intreaga mea generatie care s-a pregatit timp de 3 ani pentru anumite probe si in ultimul an, surprize surprize, nenea Funeriu a schimbat legea din nou.
Acum, de cand a aparut celebra si inegalabila ametita Ecaterina "Abramburica" Andronescu, a aparut o noua clasa in scolile primare, adica clasa 0, care defapt e aceiasi chestie cu grupa pregatitoare din gradinite.
Subiectul a fost dezbatut in lung si in lat de politicienii actualui, printre care si marele scriitor de plagiaote, Victor " Pionerul Dottore" Ponta criticand faptul ca ghindocii de 5-6 ani trebuie sa stea in medii cu alti copii cu varste cuprinse intre 7 si 11 ani sau chiar mai mult si acest lucru le va schimba radical comportamentul.
O alta mare problema a  acestui infernal subiect este cea a persoanelor care educa copii, adica doar o parte din educatori sunt specializati pentru predarea in clasele nou formate, ceilaltii fiind studenti luati dupa bancile scolii fara pic de experienta. 
O alta presupunere, nu stiu cat de buna e dar e a mea, copiii de 5-6 ani inca ar trebui sa stea in parc sa bata mingea sau sa se joace fel si fel de jocuri ale copilariei si nu sa fie bagati intr-un sistem ametit creat de ametiti si mai mari.

Stau si ma intreb, dupa rezultatele din ultimii ani de bac si capacitate, cum vor arata procentajele de promovabilitate peste 12-13 ani. Vom avea elevi care promoveaza mai mult decat acum sau se va duce de rapa sistemul de invatamant si o sa avem forta de munca la sapa si cules de capsiunele prin tarile calde la greu?
Din punctul meu de vedere le multumesc alor mei ca s-au gandit sa ma conceapa prin ’91 si nu dupa 2000.

Niciun comentariu: