miercuri, 24 octombrie 2012

Facem jurnalism la Pitesti ca sa ....

Ţinând cont că sunt la o facultate de jurnalism din Piteşti, cu unii profesori capabili, alţii mai puţin.
Din întâmplare am dat un Google search la una dintre profesoarele care m+a instruit timp de trei semestre,  Delia Duminica, şi am găsit următoarea bucată dintr+un articol din ziarul Guerilla:
"

Profesoara în vârstă de 28 de ani a absolvit în anul 2005 Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării de la Universitatea din Bucureşti. A preferat să predea în Piteşti şi nu să profeseze în domeniu, “din lipsă de timp”, după cum afirmă. În presă a fost colaborator al unui cotidian local şi…cam asta este experienţa sa în mass-media! “Am renunţat din cauza programului, nu puteam să mă adaptez. În presă trebuie să fii disponibil zi şi noapte, în fiecare zi, de luni până duminică. Mi-ar fi plăcut să lucrez în radio, dar nu există jurnalism radio în Piteşti. Sunt doar câteva staţii locale ale posturilor de la Bucureşti, care pun muzică. Atât. Nici în televiziune nu aş fi putut lucra, pentru că televiziunile locale lasă de dorit şi nu îmi place ritmul alert în care se lucrează în redacţiile TV, acelaşi program încărcat ca în presa scrisă. În plus, nu mai sunt la 20 de ani şi nici aspect de prezentatoare nu am.”, se caracterizează profesoara." (sursa: http://www.gherilaurbana.ro/index.php/reportaj/32.html ")
Ok, in acelasi timp mai sunt si alti profesori care sunt capabili sa ne invete cum sa scrie un reportaj, o stire sau o ancheta precum dl. Florin Stoica, o persoana care prin stilul diferit sa ne deschida ochii precum dl. Silviu Popescu sa ne invete cum sa facem un ziar, cum sa machetam un ziar sau cum sa facem o inregistrare radio cum ne-a invatat d-na Alina Popescu si nu in ultimul rand cum ne-a aratat prin pamfletul, mai putin sau mai mult subtil Dl. Remus, cum sa redactam un articol economic sau cum o sa ne invete cum sa tinem o camera video/foto si unde trebuie tintita.



Parere personala

Nu in multe posturi pun acest subtitlu, dar de data aceasta am fost mai mult sau mai putin nevoit. Ok, am doar 6 luni de presa, dar vreau sa fiu invatat numai de oameni cu exprerienta in domeniu, si nu de asa zisi profesori care au fost dati afara din cauza unor mici greseli (prcum incompabilitatea cu meseria de jurnalist).
Nu o sa zic absolut niciodata ca toti profesorii de la Jurnalism Pitesti sunt pe langa meseria aceasta, dar o parte din ei, imi pare rau ca o spun, au fost angajati pe criterii de ţâţe, cur, pus pizdă la bătaie sau mai ştiu eu ce.

 

Niciun comentariu: