vineri, 22 ianuarie 2016

Calomnia si jurnalismul

Timp de doi ani am dat cu pixul pe la diverse publicatii argesene, poate nu chiar atat de bine pe cat trebuia, dar am incercat pe cat se putea sa patrez macar o farama din deontologia jurnalismului. Nimeni nu este perfect, dar moralitatea si bunul simt trebuie sa primeze in momentul in care ai decis sa devii legatura dintre public si institutii.

Scriu acestea dupa ce am citit un articol postat pe un site de stiri (sau mai bine spus blog) unde un jurnalist argesean isi varsa frustrarile. Ok, nu-i bai, toti avem nevoie de ceva ca sa ne eliberam, dar nu ne apucam sa jignim in stanga si in dreapta. Articolul se numeste "ROMÂNIA NORMALĂ SE PREGĂTEŞTE ŞI EA SĂ IASĂ ÎN STRADĂ. ATUNCI O SĂ VĂ IA DRACU’, RETARDAŢILOR!".

In umila mea cunoastere a subiectului si a ceea ce se intampla in jurul meu o sa incerc sa comentez, cat se poate de subiectiv, anumite afirmatii ale domnului jurnalist.

  "De vreo câteva zile, o minoritate agresivă a luat cu asalt statul de drept. Seară de seară, grupuri eterogene de indivizi, extrem de vocali şi categorici, îşi arogă dreptul de a schimba România. România mea. România noastră! România NORMALĂ!"
Cei 25.000 de oameni care au iesit in strada chiar au vrut o schimbare. Fata de protestele PSD unde se vedea clar ca nimeni nu stie exact pentru ce a venit, la manifestarile #Colectiv plutea in aer ideea de schimbare.

"Cine dracului sunt ciudaţii ăştia, îmbrăcaţi în ii, cu plete care le trec de buci, cu bărbi flocoase şi cu figuri de pacienţi de ospiciu, care îşi zbiară dreptul de a ne distruge ţara? Pentru că doar nişte demenţi, nişte anarhişti pot urla pentru desfiinţarea Parlamentului şi impunerea unui Guvern cu care ei, o minoritate stridentă, trebuie să fie de acord!"
Ia face parte din portul roman traditional, dar asta nu prea mai conteaza. Ok, si eu am fost pletos, cu pletele care-mi trecea "sub buci" si ma mandresc cu asta. Florian Pittis, raposatul pletos care a fost printre altele actor, om de radio, artist, spunea intr-un cantec de-al sau "Nu conteaza cat de lung am parul / Ci conteaza cat si cum gandesc". Mari oameni de stiinta, de cultura etc au avut si inca au parul lung. Acestia sunt tot anarhisti cu figuri de pacienti de ospiciu?

"Care ne anunţă pe noi, ameninţători că strada va face şi va drege, fără să înţeleagă că, într-o democraţie, strada nu are niciun cuvânt de spus!"
Democratie provine din limba greaca si a fost format din demos (popor) si cratos (putere) adica puterea poporului. Da, ce spuneti dumneavoastra se numeste totalitarism (dictatura - vezi cazul Carol al II-lea). 


Niciun comentariu: