miercuri, 30 decembrie 2015

2015, anul din zodia mortii


Este dimineata zilei de 30 decembrie. M-am trezit ca in oricare alta zi, mi-am aprins tigarea si mi-ampus cafeaua, cand aruncand un ochi pe geam am vazut zapada. Atunci mi-am dat seama ca mai sunt doua zile si se mai incheie un an, alte 365 de zile in care s-au intamplat multe lucruri in viata mea, dar si in jurul meu. 
Atat pe plan national, cat si pe plan international, anul 2015 a fost unul strabatut de tragedii, atentate si moartea a multor persoane nevinovate. De la atentatul din Paris cand au murit jurnalistii de la Charlie, pana la tragedia care a zguduit din temelii tara noastra, incediul din Colectiv, toate evenimentele si-au pus amprenta pe gandirea de turma a persoanelor care cred ca tot ce se da pe Antena 3 sau B1 e adevarat. Ok, unii s-au trezit, au iesit in strada, au strigat M*uie Steaua, Jos Basescu, dar altii au iesit din propria initiativa cu o dorinta arzatoare de a schimba ceva. 

Protestele de solidaritate au trecut precum au venit

Dupa atentatul de la Charlie, multi romani au iesit in strada pentru a fi solidari cu francezii. Nu zic ca este un lucru rau, dar ei au iesit la inceputul lunii noiembrie? Nu. Au ramas cu ideea ca romanul e cersetor. Le dau dreptate, de ce? Romanul vrea atentie. Iese in strada sa urle pe diverse subiecte mediatice despre care nu are habar. Cel mai elocvent exemplu raman mosii si babele care inca se strang in fata la TNB si urla "Jos Basescu!".
Revenind la subiectul Colevtiv. In primele trei zile de proteste s-a simtit furia oamenilor in aer. Era o atmosfera noua pentru noi, cei nascuti in anii '90, dar cum orice minune tine trei zile, toata flacara s-a stins si a ramas doar spiritul de turma.

Pensii speciale pentru parlamentari

In 2015, pe alesii nostri i-a durut din nou in cur de noi. Au votat, au mancat si au plecat. Dar cum? Bineinteles ca pentru interesul lor. In Romania si in momentul de fata exista pensii de 7-8 lei din care iti ajunge sa iei o paine si sa zicem o sticla de ulei. Dar cat poti trai cu asta? O zi, maxim doua. Va multumim pentru generozitatea pe care ati aratat-o pentru voi,  iar pentru muritorii de foame nu.

BOR a ramas fara bani pentru Catedrala fraieririi neamului
Se putea sa nu ii bag in seama? Niciodata.

In 2015 singurul lucru pe jumatate bun a fost faptul ca BOR a pierdut finantarea pentru finalizarea construirii Catedralei, dar asta nu e tot. Din cauza declaratiei purtatorului de cuvant, prin care anunta ca popii nu vin neinvitati, colosul financiar a pierdut foarte multa incredere in randul tinerilor.

Sa speram ca 2016 va fi un an cu mai putine evenimente nefericite. Hai gata. La multi ani! Va pupa Jurnalistu' lu' Peste!

Niciun comentariu: